Algemeen

Van de nood een deugd maken: Relactive Events gaat websites voor derden
maken en verstrekt waardebonnen.

Momenteel wordt iedereen binnen de evenementenbranche enorm geraakt door het coronavirus. Dat dit zich niet alleen beperkt tot de schade van de actuele afgelastingen en verplaatsingen van bijeenkomsten, festivals, bedrijfsuitjes en evenementen, maar ook zeker haar weerslag gaat krijgen op de toekomst, staat vast. Niels Lodewijks eigenaar van Relactive Events (en o.a. Duurzaam Bedrijfsuitje) voegt hieraan toe: “De RIVM heeft bijeenkomsten tot 1 juni verboden, opdrachtgevers nemen geen risico om daarna, voor de zomervakantie, een evenement of bijeenkomst bij ons te boeken. Voorzichtig vernemen wij momenteel van een aantal opdrachtgevers dat zij boekingen in september of later willen plaatsen, met als voorwaarde dat zij kosteloos kunnen annuleren in geval het coronavirus doorzet. Wij moeten derhalve rekening houden met minimaal een half jaar zonder omzet. En dan is de vraag of we daarna en in 2021 niet in een recessie belanden, waardoor veelal als eerste wordt bezuinigd op evenementen en bedrijfsuitjes”.

 

Vrijwel alle evenementenbureaus zullen gebruik gaan maken van de regelingen die de overheid in het kader van COVID-19 heeft opgezet, zoals NOW, Tozo, TOGS en uitstel van belastingbetaling. Maar dan nog zal menig organisatiebureau verlies lijden en moeite hebben het hoofd boven water te houden, doordat de overheadkosten zoals kantoorhuur, telefonie, internet, boekhouding, software, auto(lease) en dergelijk gewoon doorlopen. De tijden van crisis dwingen bedrijven uit de evenementenbranche dus om meteen te schakelen en creatief om te gaan met de moeilijke tijden die aangebroken zijn. Feit is dat bijeenkomsten tot 1 juni niet mogelijk zijn, Relactive Events heeft van deze nood een deugd gemaakt.

 

Niels vult aan: Wij zijn door de jaren heen expert geworden in het bouwen van eigen websites, grafische vormgeving en website optimalisatie. Evenementen, bedrijfsuitjes en meetings worden bij ons namelijk in 8 van de 10 gevallen geboekt via leadgeneratie in Google. Na een intern brainstorm proces zijn wij tot de conclusie gekomen dat wij in ieder geval dit jaar opdrachtgevers willen helpen met (tijdelijke) zakelijke websites. Dit kan een landingspagina of eenvoudige website zijn, tot een meer complexe website, webshop en/of volledig huisstijl design. Om onderscheidend in de markt te zijn, bieden wij deze websites enerzijds tegen aantrekkelijke prijzen aan, anderzijds krijgen de opdrachtgevers tegelijk een waardebon voor een bedrijfsuitje in 2021. De eerste aanvraag is al binnen en wij hopen hierdoor voor komende maanden alsnog enige omzet te ontwikkelen uit websitebouw en alvast een evenementen portefeuille op te bouwen voor volgend jaar.

 

De tijd zal het leren. Niels en zijn personeel zijn vastberaden om door deze uitzonderlijke situatie heen te komen. Wilt u meer weten over hun initiatief, bekijk de link https://een-betaalbare-website-laten-maken.nl


Uw reactie




AGENDA

Activiteit doorgeven? Klik hier.


Meld je aan voor onze nieuwsbrief!