De initiatiefnemers van het nieuwe FeelGood Park in Meerhoven betrekken met een crowdfunding hun vaste bezoekers van de FeelGood Market en de bewoners van Meerhoven al in een vroeg stadium bij de bouw van het nieuwe café. Binnen 2 maanden bereikte zij samen met meer dan 50 investeerders al 93% van het doelbedrag, de bouw van het FeelGood Park zal in maart beginnen.

FeelGood Market
De initiatiefnemers van de nieuwe horeca in Park Meerhoven, Priya van Breugel en Advait Bryers, zijn ook de organisatoren van de FeelGood Market op Strijp-S. Hier brengen ze maandelijks een grote groep ondernemers en creatieven samen en kunnen bezoekers zich laten inspireren, elkaar ontmoeten en genieten van streekproducten. “Precies dit feelgood-gevoel willen we ook neerzetten met het FeelGood Park. Dat willen we graag samen doen met die groep mensen die net als wij behoefte hebben aan deze nieuwe plek in de natuur, daarom besloten wij een crowdfundingcampagne op te zetten.”

Een terras aan het water
De financiering voor de bouw van het park is al rond, maar om echt te kunnen openen is een crowdfundingcampagne gestart via crowdfundingplatform CrowdAboutNow. In twee maanden tijd hebben de initiatiefnemers samen met meer dan 50 supporters al €13.955,- opgehaald om het FeelGood Park in te richten: “Het eerste deel van de financiering dat we ophalen gaat naar keukenapparatuur, maar als we meer dan €15.000 bij elkaar krijgen bouwen we ook een terras aan het water, een pizzaoven en plaatsen we een tafeltennistafel. Dan is het FeelGood Park wat ons betreft pas echt compleet”, legt Bryers uit.

Bouwen met gebruikte materialen
De kavels waar het park zal openen zijn zo goed als bouwrijp gemaakt, de bouw van het pand zal in maart starten. Voor de bouw zal zoveel mogelijk gebruik gemaakt worden van natuurlijke en gebruikte materialen, zodat de natuur met de bouw van het park zo min mogelijk belast wordt. Supporters van de campagne kunnen nu in de voorverkoop een diner of koffie strippenkaart van het FeelGood Park afnemen om zo bij te dragen aan de bouw en inrichting van de horeca en als dank zal hun naam ook op de speciale ‘Gratitude Wall’ komen te staan. De campagne loopt nog 14 dagen, supporten kan hier.

Bron: Eindhoven Actueel